Aktualne 5 minut

Diagnoza

Kładziemy nacisk na wczesną diagnostykę w kierunku wszelkich niedojrzałości oraz zaburzeń rozwoju dziecka. Diagnozujemy dzieci w kierunku autyzmu, Zespołu Aspergera, ADHD oraz innych zaburzeń, a także problemów szkolnych.

Zajęcia WWRD

Wczesna diagnoza to klucz do sukcesu!

Pobierz wniosek

Szczegóły przeprowadzania diagnozy

Diagnoza jest zespołowa, wielospecjalistyczna, prowadzona w oparciu o ZŁOTY STANDARD ADOS-2 oraz ADI-R diagnozy autyzmu. Procedura diagnostyczna jest długotrwała, wieloetapowa ponieważ uwzględnia wszystkie sfery rozwoju dziecka.  

Złoty standard

W skład światowego “złotego standardu” diagnozy zaburzeń autystycznych uznawane są dwa wystandaryzowane i ustrukturyzowane narzędzia:

ADOS – 2 (Autism Diagnosis Observation Schedule)

Protokół to obserwacji zachowań. Pozwala na określenie umiejętności komunikacji, wzajemności interakcji społecznych, zabawy, stopnia nasilenia zachowań stereotypowych, a także innych zachowań odbiegających od normy, takich jak wzmożona aktywność psychoruchowa czy zachowania agresywne. Pozwala badać dzieci od 12 m.ż., młodzież i dorosłych. Badanie może przeprowadzić jedynie specjalista posiadający kwalifikacje do diagnozowania tą metodą. Badania pokazują, że wyniki uzyskane w ADOS – 2 są stabilne czasowo. Zaletą tej metody jest to, że może być powtarzana wiele razy u jednej osoby.

ADI-R (Wywiad do Diagnozy Autyzmu)

Ustrukturyzowany wywiad, pozwalający na zdobycie informacji niezbędnych do postawienia diagnozy ASD. Wywiad przeprowadzany jest z opiekunem dziecka. Pozwala na zbadanie przebiegu rozwoju i daje możliwość oceny aktualnego funkcjonowania z uwzględnieniem tego przebiegu.
Dzieci trafiające na diagnozę badane są i obserwowane przez wielu specjalistów tj.  psychologa dziecięcego, pedagoga, logopedę, neurologopedę jak również lekarza psychiatrę oraz terapeutę integracji sensorycznej jeżeli zaistnieje taka konieczność. Dodatkowo poddawane są obserwacji: swobodnej, kierowanej, a także w trakcie zabawy z rówieśnikami (jeżeli zaistnieje taka konieczność).

WCZESNA DIAGNOZA TO KLUCZ DO SUCESU!

Wczesne wykrywanie i trafne diagnozowanie dzieci i młodzieży stanowią podstawę troski o zapewnianie im warunków sprzyjających rozwojowi, przygotowaniu się do samodzielnego, wartościowego i satysfakcjonującego życia w społeczeństwie w okresie dorosłości.

Dzięki diagnozie można rozpoznać i stwierdzić problem. Ponadto daje ona możliwość przeprowadzenia dokładnej obserwacji profilu rozwojowego dziecka, a co za tym idzie ocenić jego trudności oraz obszary zaburzeń.

Dysponujemy szeroką bazą testów psychologicznych (wydanych oraz rekomendowanych przez Pracownię Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego), jak również logopedycznych, pedagogicznych – które służą do diagnozy.

Procedura diagnostyczna

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

Kontakt

Podziel się tym projektem: